Wednesday, October 4, 2017

COTA NIBONG TUNGGAL LIMITED EDITION






















COTA NIBONG TUNGGAL LIMITED EDITION

Semua tahu pokok Nibong hidup secara berkelompok. Nak cari yang tunggal, sebatang dia aja, memang payah. Usahkan yang tunggal, pokok Nibong tu sendiri pun jarang dah nak tengok sekarang ni.

Alhamdulillah, penantian kami selama ini mendatangkan hasil.

Cota Nibong Tunggal 
Panjang 22 inci
Limited 7 UNIT SAHAJA.

Khasiat :-
- untuk keselamatan diri dan keluarga
- boleh juga digunakan sebagai pendinding. Khasiat alami daripada kayu ini sendiri. Tidak ada unsur-unsur luar. 

Peringatan :-
- kayu Nibong Tunggal amat berbisa. Elakkan menggunakan kayu ini melainkan apabila berada dalam keadaan terdesak seperti diri atau keluarga diancam.
- tidak boleh direndam buat minum.

#nibongTunggal
#warisanNusantara
#Nusantara_Craftmanship


Thursday, September 28, 2017

Tasbih Teras Keluat Merah







Tasbih Teras Keluat Merah
Saiz S
Bentuk donat
100 biji

Stok terhad















Friday, September 22, 2017

Wednesday, September 20, 2017

Teras Celagi Masam Mati Beragan

Minggu Pertama

Proses dahan dulu


Sebelah luar macam kayu buruk



Penampakan teras



Fuhh. Hitam solid



Minggu Kedua

Proses banir


Ni kalau pakai gergaji, sminggu baru putus ni


Bahagian akar yang berteras



Dah cuci baru nampak



Batang yang bersambung ngan umbi



Teras bahagian akar


Banir berjaya dikeluarkan


Alhamdulillah nantikan produk daripada Teras Celagi Masam Mati Beragan


Sunday, August 20, 2017

GAHARU LUCKNOW BAUAN HABIB

Oh 




Gaharu/Oudh Lucknow 
Haruman Memukau

Setiap kali pakai, mesti orang tegur. 
Mana dapat oudh camni? 
Lembut sangat bau.
Macam oudh para Habib.

Jimat pun jimat. 
Secalit je sebab pekat sangat. 

New Release by Warisan Nusantara

WhatsApp 011 1991 5484
WhatsApp 011 1991 5484
WhatsApp 011 1991 5484

#gaharulucknow
#harumanmemukau
#oudh

Wednesday, August 2, 2017

Tasbih Buah Ibus@Mulong@Iboih






Tasbih Buah Ibus dengan kemasan Imam Penawar Hitam.
Saiz L 11.9 mm
100 biji

whatsApp 011 1991 5484




Tuesday, July 25, 2017

Testing our new studio





Tasbih Miyor 

Alhamdulillah kami berkesempatan untuk set up studio baru kami.

insyAllah dengan adanya studio ni, dapat paparkan lagi gambar-gambar tasbih dan permata dengan lebih jelas dan terang.

Kunjungi Facebook kami, Seni Warisan Kelantan untuk info terkini berkaitan tasbih.


#swkelate
#teras_kayu
#nusantara_craftmanship




Friday, June 2, 2017

Thursday, June 1, 2017

Produk Ready Stock Sempena Ramadhan 1438H

 Tasbih Teras Asam
































































Jenis Kayu - Teras Celagi
Saiz - M (10.9mm ++)
Bilangan Biji - 33 biji

whtsApp - 011 1991 5484


====

Tasbih Teras Mali Kampung





































Jenis Kayu - Teras Mali Kampung
Saiz - M (11.5mm ++)
Bilangan Biji - 33 biji

whtsApp - 011 1991 5484


======

Tasbih Marjan













































Jenis Batu - Marjan 
Saiz - L (12.5mm ++)
Bilangan Biji - 33 biji

whtsApp - 011 1991 5484

===

Tasbih Bahar Mas Gabungan Bahar Putih (Imam dan Bilal)















































































Jenis Kayu - Bahar Mas dan Bahar Putih
Saiz - L (12mm ++)
Bilangan Biji - 33 biji

whtsApp - 011 1991 5484


===

Tasbih Bahar Mas

















































Jenis Kayu - Bahar Mas
Saiz - M (10mm ++)
Bilangan Biji - 33 biji

whtsApp - 011 1991 5484

====

Tasbih Bahar Putih gabungan Bahar Mas
























































Jenis Kayu - Bahar Putih dan Bahar Mas (Imam dan Bilal)
Saiz - M (10mm ++)
Bilangan Biji - 100 biji


whtsApp - 011 1991 5484

====

Tasbih Bahar Mas gabungan Bahar Putih










































































Jenis Kayu - Bahar Mas dan Bahar Putih (Imam dan Bilal)
Saiz - M (9.8mm ++)
Bilangan Biji - 100 biji


whtsApp - 011 1991 5484


====

Tasbih Teras Mali Kampung











































































Jenis Kayu - Teras Mali Kampung
Saiz - M (9 mm ++)
Bilangan Biji - 100 biji


whtsApp - 011 1991 5484

===

Tasbih Teras Raja Kayu Merah










































































Jenis Kayu - Teras Raja Kayu Merah
Saiz - M (10.1 mm ++)
Bilangan Biji - 100 biji


whtsApp - 011 1991 5484

===

Tasbih Bahar Hitam gabungan Tulang Unta















































Jenis Kayu - Bahar Hitam gabungan Tulang Unta
Saiz - S (6.9 mm ++)
Bilangan Biji - 100 biji



whtsApp - 011 1991 5484

===


akan diupdate dari masa ke semasa